حضور دکتر شیخ محمدآشنا طالبانی در مسجد مرحوم حاج علی باباخاص

بوی خوش تو هرکه زباد صبا شنید     

از یار آشنا سخن آشنا  شنید . . . 

چه بنگارم در حالی که نگاشتن ها در ،بلی، تجلی یافته است و سلسله مبارک قادریه طالبانی در اوج این تجلی



  ابو مصطفی، شیخ محمد آشنا طالبانی در سال 1338 شمسی در شهر کرکوک از کردستان عراق دیده به جهان گشودند. شیخ طی مسافرتی که به ایران داشتند از قشرهای مختلف مردمی مجذوب وی گشتند و در سه دهه اخیر در مناطق کردنشین روحی پاک  را در کالبد تمامی طرایق بخصوص طریقت طالبانی دمیدند. 

در سال 1357 شمسی شیخ ابو مصطفی که پیشتر در محضر پدر بزرگوارشان شیخ عبدالرحمن ثانی بودند به جهت ادامه کسب مدارج عالیه به شهر دمشق در کشور سوریه قدم نهادند که حدود 15 سال در حضور اساتیدی گرانقدر در آنجا بهره بردند، در عراق در حضور ملاعبدالکریم مدرس و در ایران در حضور اساتیدی بزرگوار کسب علم و معرفت نمودند . جناب شیخ آثاری از جمله حکم الطالبانیه در چند جلد، اصول الطریق عند الشیخ عبدالقادر الجیلانی، سلسله رساله العرفانیه حول مناره طالبانیه، موارد الظمآن فی حقایق العرفان و . . . را نیز دارا می باشد. شیخ ابو مصطفی، هم اکنون ضمن تبلیغ و ترویج طریقت طالبانی، مدرک دکترای اسلام شناسی و الهیات را اخذ نموده و از کرسی استادی در دانشگاههای کشور هلند برخوردار می باشند.  شرح حال استاد در کتاب حکم الطالبانیه به تفصیل بیان شده است که در اینجا مختصری از آن بیان شد.   

همچنین:

*تز دکترای جناب دکتر شیخ محمدآشنا طالبانی در دو کتاب با عنوان: 

                                     (منهج الفکر التربوی عند الشیخ عبدالقادر الجیلانی )

                                                                  در دست چاپ است.

در سفر اخیر جناب شیخ به کشور ایران:


 در روز دو شنبه 28مرداد ماه دکتر شیخ محمد آشنا طالبانی، جناب حاج شیخ شهاب الدین خالصی فرزند ارشد و جانشین مرحوم حاج شیخ طه ابن حاج شیخ نصرالدین خالصی پاوه و جناب حاج شیخ محمد قادری امام جمعه و مدیر مدرسه علوم دینی نجار و مرشد طریقه قادریه طالبانی در منطقه (فرزند و جانشین مرحوم شیخ قادر نجار ابن مرحوم شیخ محمد ابن مرحوم شیخ محمدعزیز ملقب به شمس العارفین)به همراه جمعی از مریدان و مخلصان طریقت و عرفان، با خانواده جناب حاج علی احمد باباخاص دیدار و نماز ظهر را در مسجد مرحوم حاج علی باباخاص به حضور حق تعالی بجای آوردند. در این دیدار جناب دکتر شیخ محمد آشنا طالبانی خرسندی خود را از بنای مسجد اعلان و امید داشت که گام های اینچنین در راه علم و معرفت برداشته شود و همچنین از جناب حاج علی احمد باباخاص تشکر و قدردانی نمودند.


    

 

 تصاویری از خواندن نماز ظهر به امامت جناب شیخ ابو مصطفی: 

 

مردی برای تمام فصول خدمت

مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به حاج علی احمد باباخاص این دعا را نمودند:خداوند شما را برای این مادر و فرزندان نگه دارد وایشان را هم برای شماحفظ کند.  

   

  هفته نامه سوران؛: 

حاج علی احمد باباخاص ازبزرگ مردان اورامانات:

اگرچه افرادی هستند که تمام خدمات را به نام خود تمام می کنند وخود رامحورمعرفی می نمایندومردم نجیب وفهیم منطقه باسکوت وگذشت از کناراین اظهارات می گذرند اما تاریخ؛اذهان وافکارعمومی بزرگترین شاهدان هستند.

                                                             

 

   ماصاف دلانیم که به کس کینه نداریم.....این شهر پراز فتنه وماباهمه یاریم

   درویش فقیریم ودراین گوشه ی دنیا.....بانیک وبدخلق جهان کاری نداریم

   ماشاخ درختیم و پراز میوه توحید.....هر رهگذری سنگی زند باک نداریم

                                                                  

   (خادم مسجد مرحوم حاج علی باباخاص و کانون شیخ عبدالقادر گیلانی )  

  

 

 

حاج علی احمد باباخاص با بیش از دوازده سال فرمانداری بیشترین سنوات را دراین سمت دربین نیروهای کُرد اهل سنت به خود اختصاص داده است.   بمناسبت هفته دفاع مقدس دیداری صمیمانه با حاج علی احمد باباخاص بعنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس، در حجره و کتابخانه مسجد مرحوم حاج علی باباخاص تحت عنوان خاطرات و خدمات ایشان داشتیم.

 

ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید:  

بنده علی احمد باباخاص فرزند مرحوم حاج علی باباخاص اصالتاً اهل شهر پاوه دارای یک همسر و چهار پسر و دو دختر با سابقه سی و چهار سال خدمت در آموزش و پرورش، سپاه پاسدارن، بنیاد شهید و وزارت کشور با مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت دولتی و درجه کارشناس رتبه عالی و گواهینامه علوم دینی سطح فوق دیپلم می باشم.

 

لطفاً فعالیت و مسئولیت های خود را عنوان نمائید:  

خدمت و فعالیت خود را از سال 55 در مدارس ابتدائی پاوه آغاز و با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و تشکیل مدرسه و (جمعیت طرفداران حکومت قرآن) در پاوه متشکل از روحانیون، فرهنگیان، دانشجویان، بازاریان، کارگران و جوانان بعد از آن عضو شورای فرماندهی در سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وادامه خدمت در مدارس متوسطه پاوه و با انتصاب اینجانب بعنوان بخشدار بخش باینگان و شهردار پاوه بعد از 5 سال مجدداً به آموزش و پرورش مراجعت و بعد از چند سال ادامه خدمت در مسئولیت های مختلف از جمله معاون  آموزشی و مشاوره در بنیاد شهید بعنوان فرماندار شهرستان دیواندره در استان کردستان منصوب و بعد از 5 سال خدمات در این شهرستان به شهرستان سروآباد منتقل و 8سال دیگر در سمت فرماندار در این شهرستان مرزی تا پایان آبانماه سال 88 که به افتخار باز نشستگی نائل شدم و هم اکنون خادم و سرپرست این مسجد که با هزینه خانواده بویژه والده مکٌرم احداث گردیده است میباشم.  

 خاطرات و خدمات خود را در طول دورانیکه عنوان نمودید باختصار بیان نمائید:

ادامه مطلب ...

دیدار جناب حاج ماموستا سیدعلی امام جماعت و مدرس مسجد قبا در مریوان و هیئت همراه با حاج علی احمد باباخاص

  در  این دیدار جناب حاج ماموستا ملا محمد ادوایی امام جماعت و مدرس  مسجد و خانقای دورود و جناب حاج ماموستا ملا عبدالرحمن رحمانی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سرو آباد و همراهان حضور داشتند.


قربان قربانه ن . . .

    

 

نشانم ده صراط روشنم را ،خودم را، باورم را، بودنم را

خداوندا من از نسل خلیلم ،به قربانگاه می آرم «منم» را

!قربان

فرا رسیدن عید قربان، عید بندگی وقربانی کردن نفس به همه مسلمانان بویژه مهمانان و بازدیدکنندگان وبلاگ کانون شیخ عبدالقادر گیلانی در مسجد مرحوم حاج علی باباخاص تبریک و تهنیت عرض مینماییم. 

 قربان قربانه ن، جه ژنه ن، شادیه ن، ده س بوس ده س بوسه ن، روی ئازادیه ن

رمــضــان ماه نــور وبـــرکــت

آب زنید راه را هین که نگارمیرسد.باغ سلام میکند،سرو قیام میکند،غنچه سوار میرسد،دینداران را هم مشتاقانه انتظار!...رمضان می آید
بله آمد. .آمد و صد حیف هم که رفت.شر شرآب،خس خس برگ،تیک تیک و . . که در ادبیات به اینا میگفتیم (اسم صوت) این بار اسم صوتی از جنس بندگی که من نمیدونستم چی بگم صدای پای مردم دیندار و فهیم شهرمون پاوه که در این ماه بسوی مساجد و تکایا راهی بودند را، ، ،با حلول ماه پرفیض وبرکت رمضان درشهر پاوه جشن مهمانی خدای مهربان با شور وشوق و شادی مردم در مساجد وتکایا مانند هردیار کردستان وکشورمان وسایر بلاد ومحلّات مسلمانان طنین صدای أذان وصلاة و صلوات وقرائت قرآن کریم ونمایش خیرات واحسان بویژه نقش وحضور جوانان ونوجوانان؛مردان و زنان در صفوف منظم نمازهای جماعت وسنت تراویح جلوه ای زیبا از ارتباط مستقیم بندگان مؤمن با مولای خود مشاهده می شد؛ از جمله در شهرک جدید نهضت ومسجد تازه تأسیس مرحوم حاج علی باباخاص واقع در تپّه دره لیل پاوه،منظره ی معنوی وبی آلایش مؤمنان این محلّه چشم ودل هربیننده ای را به تحسین وا میداشت باید به اراده وایمان وحضور این مردم خداپرست وروزه دار در طولانی ترین وگرمترین ایام سال که با شکوه تر از سالهای گذشته بود تمجید وتجلیل وتبریک وتهنیت گفت، ، ،شب های قدر که مردم شب را با رازونیاز و بندگی با خدای خود در این مسجدسپری میکردند علی الخصوص احیای این شبها توسط جوانان و نوجوانان قابل چشم پوشی نبود. 
،(قدرتان آسمانی باد)، 
رمضان،،،!،،،تورا ما بار دگر چشم در راهیم . . .
،الهی به نور دل این صبح خیزان عشق بیفزا،
همچنین برای بینندگان این وبلاگ نفس باد صبا،دوری ودفع بلا و یاری از سوی خدا را میطلبم. 
*عیدسعید فطر بر شما مبارک باد*
 
تصاویر بالامربوط به(محمدشاهد باباخاص)نوجوانترین موذن مسجد مرحوم حاج علی باباخاص   
  
تصاویری از خواندن سنت تراویح در مسجد مرحوم حاج علی باباخاص: